Przejdź do treści głównej

Kiedy sprzedać samochód po taksówce? 5 sygnałów, że czas na skup auta

W naszym kraju panuje przekonanie, że auta wykorzystywane jako taksówki są ryzykowne i należy się ich wystrzegać przy poszukiwaniu używanego samochodu. Prawda jest jednak trochę inna, ponieważ najczęściej są one najlepiej zadbanymi pojazdami pod kątem technicznym, ponieważ kierowcy muszą zadbać o komfort i bezpieczeństwo zarówno swoje, jak i swoich pasażerów. Mimo to sprzedanie takiego pojazdu staje się trudne po dłuższym okresie użytkowania, dlatego tez trzeba wiedzieć, kiedy podjąć taką decyzję. Przedstawiamy sygnały, które świadczą o najwyższej porze na wymianę roboczego samochodu.

Gdzie sprzedać auto po taksówce?

Przed podjęciem decyzji o sprzedaży auta wykorzystywanego jako taksówka, warto wiedzieć, jak zrobić to najwygodniej. Oczywiście można próbować swoich sił z samodzielnym wystawianiem ogłoszeń, jednak wymaga to poświęcania sporej ilości czasu oraz powoduje konieczność przygotowywania odpowiednich ogłoszeń. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie skup aut. Firmy takie jak skup aut Legionowo skupują nie tylko samochody osobowe wykorzystywane do transportu osobistego, ale też te, które pracowały jako taksówki. Cała procedura sprzedaży auta może się zamknąć już w dniu kontaktu telefonicznego ze skupem, a cena uzyskana w ten sposób nie będzie znacząco niższa od ceny możliwej do uzyskania przy sprzedaży samodzielnej.

Kiedy brać pod uwagę sprzedaż samochodu po taksówce?

Nawet regularna konserwacja i szczególna dbałość o samochód wykorzystywany jako taksówka, nie sprawi, że jej wartość utrzyma się na stałym, wysokim poziomie. Nawet jeśli przeznaczony był do tego celu nowy samochód, jego wartość będzie spadała szybciej niż w przypadku normalnego wykorzystywania, ponieważ przebieg może sięgać nawet 90 tysięcy kilometrów rocznie. Kiedy więc zdecydować się na sprzedaż samochodu po taksówce?

1. Przebieg przekroczył 200 tysięcy kilometrów.

Auta z bardzo dużym przebiegiem, nawet jeśli są wyjątkowo zadbane technicznie, cieszą się małą popularnością. Związane jest to z przekonaniem, że większy przebieg wpływa na wzrost awaryjności samochodu.

2. Koszty intensywnej eksploatacji zaczynają przewyższać wartość auta.

Ten argument jest bardzo logiczny, ponieważ inwestowanie w auto więcej pieniędzy niż jest ono warte, mija się zdecydowanie z celem.

3. Wnętrze nosi znaczne ślady zużycia.

W taksówkach przebieg najbardziej widać po zużyciu wnętrza, a związane jest to z przewożeniem dużej liczby pasażerów oraz spędzaniem wielu godzin za kierownicą. Ślady użytkowania można usunąć, jednak powrócą one szybciej niż za pierwszym razem, a każde kolejne poprawki kosmetyczne generują coraz wyższe koszty.

4. Na rynku są dostępne nowsze wersje konkretnego modelu auta.

Pasażerowie taksówek bardzo często zwracają uwagę na wygląd i klasę auta, którym podróżują. Stare rocznikowo modele nie wzbudzają dużego zaufania, co przekłada się na mniejsze zainteresowanie usługą przewozu.

5. Spada dostępność części zamiennych.

Duże przebiegi generują również konieczność częstszej wymiany elementów eksploatacyjnych. Korzystanie za każdym razem z oryginalnych podzespołów generuje wyjątkowo wysokie koszty, dlatego też większość osób korzysta z zamienników. Jeśli model traci na popularności, dostępność zamienników spada, więc dalsza, intensywna eksploatacja przestaje być opłacalna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *